Tuesday 8 March 2016

Hvor lenge siden er det du har strukket ut en hånd?

Hvor lenge siden er det du har strukket ut en hånd for å hjelpe noen andre? Eller faktisk "sett" personen som sitter på andre siden av kafébordet sammen med deg fordi du eller dere begge er for opptatt med mobilene deres? Hvor lenge siden er det du faktisk har satt pris på hva kroppen din faktisk kan gjøre, fremfor å se hva som "bør" fikses på?

Av og til føler jeg at flere av oss lever i en "meg, meg, meg"-boble hvor vi alltid er pålogget, glemmer å leve i nået, og for den saks skyld, være perfekte. Samtidig tar kanskje enkelte av oss for gitt det vi har, enten det er familie, venner, tak over hodet, muligheten til utdanning, mat og en plass vi kan kalle "hjem".

Slik som situasjonen i Syria er nå, er utallige personer på flukt. Med tanke på at det tross alt er den internasjonale kvinnedagen i dag, kan du i hvert fall ta opp til vurdering å sende "MAT" til 2272 (120 kr), som kan mette 2 barn i en måned. Du kan forresten få litt mer info her.

PS. Jeg har ikke noe samarbeid med Røde Kors, eller blir sponset av dem, ville bare opplyse om det for ordens skyld.

No comments:

Post a Comment