Thursday 18 February 2016

Online kurs - Coursera

Jeg er nok en kunnskaps-junkie (i mangelvare av bedre definisjoner) til tider. Et nettsted som jeg har lagt min elsk på, er Coursera.

Et kurs jeg allerede har tatt er Teaching Character and Creating Positive Classrooms, og jeg har planer om å ta flere andre, som f.eks. Plagues, Witches and Wars; The Worlds of Historical Fiction (som faktisk blir arrangert via University of Virginia).

Noe av det som er det kjekke med Coursera, er at det er flere anerkjente utdanningsinstitusjoner som tilbyr gratis kurs på dette nettstedet; University of Pennsylvania, University of Amsterdam, Saint Petersburg State University, Yale University og en haug flere, så det er en viss kvalitet på mange av kursene.

Kanskje noe å vurdere hvis en er på jakt etter noen kurs en kan tilføye på CV'en?

No comments:

Post a Comment