Tuesday 23 February 2016

Kan penger kjøpe lykke?

Av og til stiller jeg meg selv spørsmålet om mer penger ville gjort meg lykkelig? Svaret blir i de fleste tilfellene "bare til en viss grad". Misforstå meg riktig; vi alle trenger nok penger til nødvendige ting som mat, klær, tak over hodet, etc, men finnes lykken i den nyeste Michael Kors-veska? Jeg tviler; ihvertfall over lengre tid.

Jeg kan ikke nekte for at som student har jeg ikke verdens beste økonomi, og har til tider ønsket at jeg hadde hatt litt mer å rutte med, men jeg har nok slik at jeg klarer meg. Jeg føler at det finnes viktigere ting her i livet enn en fancy designer-veske (eller "logo-ting" på generelt basis). For hvis en ikke kan glede seg over de små og/eller gratis tingene her i livet som et smil, en klem eller en tur på stranden, føler jeg at ting ikke henger helt på greip (hvis en lider av depresjon eller annet, har en tross alt en unnskyldning, men håper folk forstår hvor jeg vil hen).

No comments:

Post a Comment