Wednesday 9 December 2015

Det å tenke på andre enn seg selv i jula + julegavetips

Personlig føler jeg at det ofte blir mye "meg, meg, meg" i jula og at mange glemmer at det ikke er alle som er like heldige.

Kirkens bymisjon har kampanjen Gled en som gruer seg til jul, hvor en kan donere penger til middag. Såvidt jeg vet tror jeg at Frelsesarmeen kanskje samler inn gaver som blir gitt til trengende.

Noe annet, som en kanskje kan ha i bakhodet til neste år, er å lage en "Random Acts of Kindness"-adventskalender. FaffyTea på Etsy har laget en som kan brukes, om ikke annet til inspirasjon.

Hvis en har noen som er vanskelige å gi gaver til nå med jul, kan en vurdere og kjøpe ett eller annet fra Gaver som forandrer verden eller Røde Kors. Det er en slags vinn-vinn situasjon hvor penger går til et godt formål, samt du får gitt noen en gave.

No comments:

Post a Comment