Tuesday 10 November 2015

Min største langtidsdrøm

Jeg nekter ikke for at jeg kanskje er litt av en dagdrømmer til tider. En av de største langtidsdrømmene jeg har, er å jobbe i utlandet.

Ikke misforstå meg, jeg hater ikke Norge såpass mye at jeg MÅ vekk, selv om jeg tidvis får litt fnatt av alt det konservative, Janteloven og det såkalt tolerante og inkluderende som egentlig er stikk motsatt (tro meg, selv om jeg er norsk, har jeg fått en del pepper bare fordi jeg er bifil, og det fra andre nordmenn).

Etter jeg blir ferdig med utdanninga mi, som er Bachelor i engelsk språk og litteratur med historie som breddefag, har jeg planer om å spare opp nok penger til å først ta kurs som sertifiserer meg som EFL-lærer, og så søke på jobber som engelsklærer i utlandet.

Som EFL-lærer får jeg tross alt kombinert jobbing og reising, og sistnevnte har jeg ikke råd til for øyeblikket siden studenttilværelsen ikke akkurat gir deg god nok inntekt til å pakke kofferten for å ta en helgetur til London. Noe annet med å jobbe i utlandet, er at en får litt livserfaring, lære om et annet land og kulturen deres på en helt annen måte enn som turist, i tillegg til at en får en CV litt utenom det vanlige.

En nettside jeg ofte er innom, er TEFL.com, bare for å følge litt med på jobbmuligheter, samt aktuelle kurs som gir meg den sertifiseringa jeg trenger.

No comments:

Post a Comment