Sunday 19 January 2014

Weekly Happiness uke 3, 2014

En av de amerikanske brevvenninnene mine, som skriver bloggen Uncustomary, pleier å skrive et innlegg om ”Weekly Happiness” hver uke. Jeg tenkte jeg kunne gjøre et forsøk på og skrive noe lignende selv. Ikke fordi at jeg vil virke som et oppblåst menneske som er i konstant lykkerus, men fordi at jeg har lyst til å vise for meg selv at jeg har noe å smile for til tider, fordi jeg har hatt (og kommer sikkert til å få) mine depressive episoder.

For jeg kan innrømme at humøret mitt kan svinge drastisk til tider, hvor for eksempel i fjor høst hvor jeg var relativt langt nede fra og med høstferien frem til juletider (allikevel klarte jeg å ta de eksamenene jeg skulle ta på universitetet og fikk C på begge). Jeg har fremdeles noen etterdrønninger fra fjorårets galskap, men jeg prøver å gjøre det beste utav det.

Men tilbake til ”Weekly Happiness” lister. Listene kommer sikkert til å være av varierende lengde fra uke til uke, men jeg kan i hvert fall gjøre et forsøk. Det er også en viss sjanse for at deler av listene innebærer elementer fra studentlivet, siden det er hovedfokuset i livet mitt for øyeblikket.

Lista for denne uka er som følger;

+ Få den endelige bekreftelsen på at jeg får bli med på studietur til York, England

+ Finne fonetikk hangman som online spill (http://www.cambridgeenglishonline.com/Phonetics_Focus/ ) slik at læringen blir litt mer morsomt

+Spise ”frokost” på IKEA restauranten en lørdags morgen i form av to trøffelkaker og en kanelbolle med en venninne

+Få en klem av den akademiske rådgiveren på campus da vi møttes igjen for førstegang dette semesteret (får ofte en klem av henne, men synes det er kjekt hver gang)

+ Lese denne artikkelen om en burlesque danser som prøver å sette fokus på klimaforandringer

Denne YouTube filmen angående stemmeaktiverte heiser i Skottland

No comments:

Post a Comment