Sunday 9 September 2012

Steinete vei

Jeg har snart overlevd en måned på universitetet, selv om det har betydd å kaste pensumbøker i veggen (bokstavelig talt, men foreleseren i amerikansk litteratur har sagt ”Do horrible things to your books”). Den verste frustrasjonen er nå over, heldigvis.

Derimot har en viss glede over pensum kommet (selv om jeg fremdeles misliker engelsk grammatikk). Det mest spennende emnet dette semesteret er nok amerikansk litteratur og det hjelper på å ha en noe sprø foreleser. Han er langt fra noen gammel grinebiter og tørrpinne, og nylig tok kan med seg action-figuren (!) han hadde av Edgar Allan Poe til forelesing. Jepp, fullstendig ”normal” foreleser og hadde han snakket noe fortere hadde han sikkert brutt lydmuren.

Forelesingene dette semesteret begynner tidligst klokka 10 om morgenen og for 20 kroner kan en få tak i en kopp kaffe og to nystekte rundstykker i kafeene på campus, så det finnes noe som kan minne om luksus for oss studenter.

Det eneste jeg ikke er så altfor glad i er turen til bygningen lengst oppe i bakken på campus hver mandag. Jeg har elendig kondis og sliter med pusten hver gang jeg har nådd toppen.

No comments:

Post a Comment