Saturday 4 August 2012

Sommerens overraskelse; Tilbake til skolebenken

Mot all forventning, kom jeg inn på universitetet i år. Skal begynne på Universitetet i Stavanger på en bachelor i engelsk språk og litteratur. Endelig får jeg sjansen til å komme litt videre her i livet. Når jeg blir ferdig, har jeg muligheten til å få meg en jobb jeg faktisk kan fungere i, med tanke på at jeg sliter med store folkemengder og stress. Jeg har jobbet i en bokhandel i ett større kjøpesenter før jul en gang, og det var intet mindre enn ett mareritt.

Så nå begynner kaoset med papirarbeid som må bli unnagjort, men heldigvis har jeg kontroll på det jeg kan ha kontroll på. Bare synd at jeg må slutte på biblioteket, jeg som hadde begynt å komme inn i en grei rutine. I tillegg var de andre som jobbet der koselige, jeg har ingenting negativt å si om den plassen. Åpningstidene på biblioteket og skoletiden koordinerer uheldigvis ikke helt.

Trøsten er vel at jeg så at UiS hadde studentmedier, og hvis jeg har noe tid til overs vurderer jeg litt om jeg skal sjekke om jeg kan få til noe der.

No comments:

Post a Comment