Tuesday 10 April 2012

Når hodet er som ett vepsebol.

Mange her til lands har forskjellige former for psykiske lidelser/diagnoser og følelsen av at hodet og/eller kroppen nesten er som et vepsebol (av tanker) tror jeg flere kjenner seg igjen i. Greit, jeg har Aspergers og ADD, men de to diagnosene går veldig inn på hvordan jeg har det psykisk til tider.

En av de tingene jeg har funnet ut som kan hjelpe til en viss grad er en eller annen form for kreativitet. Enten det er skriving, foto eller noe helt annet. Kan godt innrømme at litt kvalitetstid sammen med en hund eller katt hjelper på det også, med mindre man er allergisk selvfølgelig.

I midten av februar i år, startet en bekjent av meg et prosjekt; Vepzebol.com, ett nettbasert livsstil magasin med fokus på og styrke samspillet mellom psykiatri og kreativitet. Det er kanskje ikke så mye action på sidene ennå (det har jo ikke eksistert så lenge), men jo flere som vet om det, jo mer kan det bli.

For dere som er interesserte, oppfordrer jeg til å sjekke ut siden (og kontakte redaktøren hvis dere har ideer, innspill og lignende).

Nettadressen er i hvert fall; http://www.vepzebol.com/

No comments:

Post a Comment