Friday 9 March 2012

Søvnproblemer og andre aspie-trivialiteter.

Det er egentlig nummeret før jeg blir tussete av søvnproblemene mine. Uansett hvor trøtt jeg er, bruker jeg 3-4 timer hver kveld/natt på og sovne og slik har det vært i en årrekke. Hvis jeg legger meg en plass mellom ti og elleve på kvelden (faktisk anstendig tid for å gå til sengs) så sovner jeg ikke før tidligst klokka ett. Det er ikke det at jeg ikke er trøtt, for det er jeg (av og til så til de grader), men jeg bruker allikevel så innst i (velg passende ord) lang tid på og sovne.

De såkalte sovemedisinene som jeg har prøvd ut (som egentlig var søvndyssende allergimedisiner) fungerte overhode ikke. Det samme gjelder de naturmedisinene jeg prøvde.

Samfunnet fungerer seriøst ikke for oss som sliter med søvnen. Hvis jeg skal ha en jobb som innebærer å være på arbeidsplassen klokka åtte om morgenen, trenger jeg umiddelbar tilgang til kaffe bare for å være våken. Maks fire timers søvn om natten (hvis tidlig arbeidsdag) fungerer ikke i lengden.

Så jeg får se hvilke ideer den elskverdige fastlegen fin har neste gang jeg skal til ham. Noe må ihvertfall gjøres. For det er ikke det at jeg er dovendyr, jeg har bare en oppfucka søvnrytme som kan slite meg ut i lengden.

No comments:

Post a Comment